Základní škola Úšovice

Mariánské Lázně, Školní náměstí 472, příspěvková organizace

  • 60km k výročí 60 výročí školy
    60km k výročí 60 výročí školy

    V pondělí 28.června 2021 proběhne k 60.výročí školy štafetový 60.km běh, kterého se na hřišti za školou zúčastní vybraní zástupci žáků a pedagogů. Paní ředitelka zahají v 8:15 projevem, následovat bude vystoupení zájmového útvaru moderní gymnastiky a odstartuje se štafetový běh. Žáci budou mít harmonogram, kdy se právě oni zúčastní. Srdečně zveme rodiče a přátele školy. 

  • Zasazení památeční lípy k 60.výročí školy
    Zasazení památeční lípy k 60.výročí školy

    Právě před 60 lety ve školním roce  1960/1961 bylo zahájeno vyučování v nově postavené škole v Mariánských Lázních -Úšovicích. Na památku této události se vedení školy rozhodlo zasadit památnou lípu. Zahradník pan Petr Schneiderwinkl z Drmoulu se svým pomocníkem připravil pěkný stromek....

  • Zápis do první třídy

    Vážení rodiče,
    velice si vážíme vašeho  zájmu přihlásit vašeho předškoláka na naši školu. V novém školním plánujeme otevřít až tři první třídy.

    Letošní zápis platí pro děti narozené od 1.9.2014 do 31.8.2015, děti s odkladem o 1 rok a žáky přípravné třídy...

  • Informace pro vycházející žáky.

    Přehled o přestupu na střední školu.

    Jak postupovat v přijímacím řízení na střední školu? Kdy a kde odevzdat přihlášku? Kde najdu informace? Kdo mi pomůže?

  • Bakaláři - mezi rodinou a školou

    Online systém Bakaláři jsou jediným oficiálním informačním kanálem mezi školou a rodinou. 

    VYUŽÍVEJTE PROTO PROSÍM VÁŠ ÚČET V BAKALÁŘÍCH - PŘÍPADNĚ KONTAKTUJTE TŘÍDNÍHO UČITELE

    * papírový sešítek Doplněk k elektronické ŽK má pouze doplňkový charakter.

  • Výročí naší základní školy
    Výročí naší základní školy

    Je to 60 let, kdy byla slavnostně otevřena tato ÚŠOVICKÁ ŠKOLA.

    Pokoušíme se i v těchto obtížných časech připravit připomínkové akce, vytisknout brožuru, připravit výstavku, psát články k připomenutí našeho výročí.

    Pamětníky žádáme o spolupráci, o fotky, dokumenty, vzpomínkové příspěvky. 

Zápis do první třídy - výsledky/kompletní informace pro zájemce

Výsledek

Seznam přijatých žáků k základnímu vzdělávání
ve školním roce 2021/2022

Zde jsou anonymizovaně uvedeny přijatí žáci do 1.třídy.

Kód Vám by sdělen při elektronické registraci. Případně kontaktujte sekretariát školy. 

Všichni zde uvedení jsou přijatí. 

*Pořadové číslo nic neznamená, systém se poskládal podle abecedy.

POŘADÍ

KÓD

VÝSLEDEK

POŘADÍ

KÓD

VÝSLEDEK

1

IURVG

Zapsán do 1. ročníku

33

WI289

Zapsán do 1. ročníku

2

6K6MZ

Zapsán do 1. ročníku

34

IPJ36

Zapsán do 1. ročníku

3

WUCDC

Zapsán do 1. ročníku

35

BWRSB

Zapsán do 1. ročníku

4

CSO8H

Zapsán do 1. ročníku

36

4ZI8A

Zapsán do 1. ročníku

5

HQQKY

Zapsán do 1. ročníku

37

1NDDB

Zapsán do 1. ročníku

6

92HE5

Zapsán do 1. ročníku

38

9VFR6

Zapsán do 1. ročníku

7

XZMJI

Zapsán do 1. ročníku

39

R66YG

Zapsán do 1. ročníku

8

3H29D

Zapsán do 1. ročníku

40

4NMQ3

Zapsán do 1. ročníku

9

FCFNU

Zapsán do 1. ročníku

41

5UWPE

Zapsán do 1. ročníku

10

JJH0D

Zapsán do 1. ročníku

42

1WEP3

Zapsán do 1. ročníku

11

GGASX

Zapsán do 1. ročníku

43

AIKQL

Zapsán do 1. ročníku

12

4JYF4

Zapsán do 1. ročníku

44

INLAL

Zapsán do 1. ročníku

13

CXC96

Zapsán do 1. ročníku

45

VB41S

Zapsán do 1. ročníku

14

K99ZI

Zapsán do 1. ročníku

46

28BCC

Zapsán do 1. ročníku

15

MX9TL

Zapsán do 1. ročníku

47

HCNUC

Zapsán do 1. ročníku

16

0X3AL

Zapsán do 1. ročníku

48

LRWM1

Zapsán do 1. ročníku

17

TXGJ1

Zapsán do 1. ročníku

49

FQKEI

Zapsán do 1. ročníku

18

2MIUZ

Zapsán do 1. ročníku

50

W8Z76

Zapsán do 1. ročníku

19

W6FG6

Zapsán do 1. ročníku

51

PJT41

Zapsán do 1. ročníku

20

8YZJG

Zapsán do 1. ročníku

52

JA5IU

Zapsán do 1. ročníku

21

VCPKG

Zapsán do 1. ročníku

53

4XZPT

Zapsán do 1. ročníku

22

AX33G

Zapsán do 1. ročníku

54

BOJU0

Zapsán do 1. ročníku

23

LQEY2

Zapsán do 1. ročníku

55

DAFEU

Zapsán do 1. ročníku

24

21W9Q

Zapsán do 1. ročníku

56

LH0WD

Zapsán do 1. ročníku

25

N1ZV1

Zapsán do 1. ročníku

57

RMP8G

Zapsán do 1. ročníku

26

64MVD

Zapsán do 1. ročníku

58

80MK3

Zapsán do 1. ročníku

27

W158I

Zapsán do 1. ročníku

59

R9G5S

Zapsán do 1. ročníku

28

QL408

Zapsán do 1. ročníku

60

PURDY

Zapsán do 1. ročníku

29

YZ16F

Zapsán do 1. ročníku

61

7OW1G

Zapsán do 1. ročníku

30

TL8D9

Zapsán do 1. ročníku

   

31

O3M2Y

Zapsán do 1. ročníku

   

32

3BDED

Zapsán do 1. ročníku

   

 

       

Mgr. Monika Preňková

Ředitelka ZŠ Úšovice

 

Ověřené rozhodnutí ředitelkou školy zde PDF

 

Zápis do první třídy

Letošní zápis platí pro děti narozené od 1.9.2014 do 31.8.2015, děti s odkladem o 1 rok a žáky přípravné třídy

 

Vážení rodiče,
velice si vážíme vašeho  zájmu přihlásit vašeho předškoláka na naši školu. V novém školním plánujeme otevřít až tři první třídy.

 

KOHO PŘIJÍMÁME

Přednostně budou přijímány děti:

  • ze školského obvodu, spádové oblasti
  • děti, které byly v předcházejícím roce zapsány do školy a byl jim udělen odklad povinné školní docházky,
  • děti s místem přechodného pobytu z obvodu školy a jejichž sourozenec je žákem školy,
  • děti s místem přechodného pobytu v obvodu školy,

*pokud nelze jednoznačně vybrat z výše uvedených kritérií rozhodne los,

*ostatní zájemci – nebude-li naplněna kapacita tříd dle předchozích kritérií, budou přijímány děti i mimo obvod školy.

 

JAK LETOS PROBĚHNOU ZÁPISY

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souvislosti s rozšířením onemocnění COVID-19 vydalo opatření k organizaci zápisů k povinné školní docházce pro školní rok 2021/2022. Vzhledem k výše uvedeným mimořádným opatřením situace vyžaduje: organizovat zápisy bez osobní přítomnosti dětí ve škole.

Zápis na naší škole proběhne V TERMÍNU STANOVENÉM ZŘIZOVATELEM od 6. dubna 2021 do 23. dubna 2021.

 

NEJSNADNĚJŠÍ POSTUP***

1. Vaše dítě zařadíme do evidenčního systému školy vyplněním online pořadníku na odkazu zapisyonline  (aktivní od 6.4.2021 do 23.4.2021), systém sice generuje žádost o přijetí, ta ale neodpovídá právnímu jednání, proto dále

2. doručíte škole /jedná se o správní úkon/ vyplněnou a podepsanou ŽÁDOST o přijetí žáka (žádost zápis Word, PDF) /*poštou, nebo vhoďte přímo do schránky na škole 

3. současně pokud možno kopii RODNÉHO LISTU (kopii, nebo scan - není nutná úředně potvrzená kopie)

event. ZPRÁVU z pedagogicko psychologické poradny, máte-li dítě se speciálními vzdělávacími potřebami 

 

detailněji:

JAK ale v současné situaci DORUČÍTE DOKUMENTY ŠKOLE? (nabízí se několik způsobů):

 

  • do datové schránky školy: wkkmpmx (*Datovou schránku si rodiče mohou zřídit zdarma. Odeslání žádosti datovou schránkou základní škole je také zdarma. Více informací na https://chcidatovku.cz/.)
  • e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem na adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.;
  • poštou na adresu školy: Základní školy Úšovice, Mariánské Lázně, Školní náměstí 472, 353 01 Mariánské Lázně;

Pokud zákonný zástupce podá žádost prostřednictvím jiných technických prostředků, než jsou výše uvedené (např. e-mailem bez uznávaného elektronického podpisu, faxem, přímo do schránky školy apod.), je nutné, aby ji do 5 dnů potvrdil, jinak se k žádosti nepřihlíží. Tedy po odevzdání bude vyzván k předložení dokumentů k ověření totožnosti, od zák.zástupce je vyžadováno prokázání se obč.průkazem (kontakt - sekretariát 354 624 654);

Vyjímečně po telefonické dohodě lze také zvolit osobní podání žádosti a rodného listu. Na vědomí prosím berte epidemiologickou situaci, proto se domluvte na termínu v sekretariátu, abyste se nepotkávali s dalšími osobami - v úvahu přicházejí termíny: pondělí 12.4.+ 19.4. v čase 8-12, 13-15h

*nemáte-li možnost tisku, nedokážete-li si žádost vytisknout  ani online vyplnit mezi 6. až 23. dubnem 2021 - tiskopis naleznete také ve schránce u zadního vchodu ZŠ. 

 

VYROZUMĚNÍ O PŘIJETÍ / NEPŘIJETÍ ŽÁKŮ

Seznam přijatých / nepřijatých žáků, pod přidělenými evidenčními čísly, bude zveřejněn na vývěsní desce školy a webových stránkách v průběhu května 2021.  

 

ODKLAD ŠKOLNÍ DOCHÁZKY

O odklad šk.docházky můžete žádat pouze pokud máte

  • doporučení pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra a
  • posudek odborného lékaře nebo klinického psychologa.

Nemáte-li tyto dokumenty, podáváte žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, odklad řešíte následně.

 

Vyplníte formulář žádosti o odklad povinné školní docházky. (Žádost o odklad Word, PDF). Zákonný zástupce žádost vyplní, podepíše a naskenuje. Přílohou žádosti bude sken rodného listu dítěte a dvě doporučení.

Pro rohodnutí o odkladu je nutné doložit doporučení školského poradenského zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogického centra) a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Pokud tato doporučení zatím nemáte, doložíte je později (nejdéle tak, aby mohlo být vydáno rozhodnutí do 31.5.2021).

Podání žádosti učiníte opět jedním z výše uvedených způsobů.

PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA

Žák s potvrzeným odkladem může také zažádat o zařazení do přípravné třídy naší školy. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

 Žádost o přijetí do přípravné třídy

PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA

Ve školním roce 2020/2021 nově otevíráme přípravnou třídu, která bude zřízena v oddělení školní družiny. Při výuce mohou žáci využívat odborné učebny školy, školní jídelnu a družinu. Ve třídě bude učit zkušená paní učitelka, která v současnosti vyučuje v přípravné třídě v Základní škole Vítězství - Hamrníky.

Tato třída je určena pro děti s odkladem povinné školní docházky a děti, které plní poslední rok předškolní docházky. Přednostně budou přijaty děti s odkladem povinné školní docházky.

Škola plánuje příští rok otevřít jednu přípravnou třídu v počtu maximálně 15 dětí (minimální počet dětí je 10).

Do přípravného ročníku základní školy pro školní rok 2020/2021 budou přijaty děti podle těchto kritérií:

  • děti s trvalým pobytem ve školském obvodu,
  • děti s místem přechodného pobytu v obvodu školy a jejichž sourozenec je žákem školy,
  • děti s místem přechodného pobytu v obvodu školy,
  • pokud nelze jednoznačně vybrat z výše uvedených kritérií rozhodne los,
  • ostatní zájemci – nebude-li naplněna kapacita přípravné třídy
    dle předchozích kritérií, budou přijímány děti i mimo obvod školy.

                                                                   

                                                                   Mgr. Monika Preňková

                                                                         ředitelka školy


CO BY MĚL BUDOUCÍ PRVŇÁČEK UMĚT - desatero prvňáčka

1. Dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyspělé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze

      - je přiměřeně obratné a zdatné, svlékne se, oblékne se, zaváže si tkaničky

     - je samostatné při jídle (používá příbor, nalije si pití, stoluje čistě)

     - zvládá samostatně úkony osobní hygieny

     - zvládá drobné úklidové práce  (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo, připraví si pomůcky, uklidí si hračky, udržuje ve svých věcech pořádek)


2.  Dítě by mělo být relativně citově samostatné a schopné kontrolovat a řídit 
své chování

      - zvládá odloučení od rodičů, vystupuje samostatně

      - ovládá se a kontroluje, přiměřeně reaguje na drobný neúspěch

     -  dodržuje dohodnutá pravidla, je si vědomé zodpovědnosti za své chování

 

3 .  Dítě by mělo zvládat přiměřené jazykové, řečové a komunikační  dovednosti

    - vyslovuje správně všechny hlásky, mluví ve větách, dokáže vyprávět příběh

     - rozumí většině slov, dokáže pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno

     - přirozeně a srozumitelně hovoří s dětmi i s dospělými, vede rozhovor a respektuje jeho pravidla


4.  Dítě by mělo zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou 
orientaci

 

     - je zručné při zacházení s předměty denní potřeby, hračkami, pomůckami (stříhá, lepí, modeluje, maluje,správně otáčí listy v knize)

      - tužku drží správně, tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím, tahy tužkou při kreslení jsou plynulé, obkresluje, vybarvuje

      - rozeznává pravou a levou stranu

 
5.   Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy

      - rozlišuje vlastnosti předmětů, barvy, velikost, tvary

      - sluchově rozloží slovo na slabiky, vytleskává slabiky ve slově

      - najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily

      - rozlišuje jednoduché obrazné symboly a značky, znaky s abstraktní podobou (písmena, číslice)

      - složí slovo z několika slyšených slabik a obrázek z několika tvarů

6. Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v elementárních matematických pojmech

      - má představu o čísle ( ukazuje na prstech či předmětech počet, počítá na prstech, umí očítat po jedné, chápe, že číslovka vyjadřuje počet)

     - vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků nejméně do pěti

     - rozpozná základní geometrické tvary (trojúhelník, kruh, čtverec atd.)

     - chápe jednoduché vztahy a souvislosti, řeší jednoduché problémy, slovní příklady, úlohy, hádanky, rébusy

     - rozumí časoprostorovým pojmům (např. nad, pod, vedle, dříve, později, včera, dnes)


7  Dítě by mělo mít dostatečně rozvinutou záměrnou pozornost a schopnost 
záměrně si zapamatovat a vědomě se učit

      - soustředí pozornost na činnosti po určitou dobu (cca 10-15 min.)

      - „nechá“ se získat pro záměrné učení (dokáže se soustředit i na ty činnosti, které nejsou pro  něj   aktuálně zajímavé)

      - záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo, slyšelo, je schopno si toto po přiměřené době  vybavit

      - pamatuje si říkadla, básničky, písničky

      - přijme úkol či povinnost, zadaným činnostem se věnuje soustředěně, neodbíhá k jiným, dokáže vyvinout úsilí

8  Dítě by mělo být přiměřeně sociálně samostatné a vnímavé, schopné soužití  s vrstevníky ve skupině

       - uplatňuje základní společenská pravidla (pozdraví, umí požádat, poděkovat, omluvit se)

      - navazuje kontakty s dětmi i s dospělými, kamarádí se

      - zapojí se do práce ve skupině, při společných činnostech spolupracuje, přizpůsobí se skupině

      - je schopno brát ohled i na druhé (dokáže se dohodnout, počkat, domluvit se, vystřídat se)


9  Dítě by mělo vnímat kulturní podněty a projevovat tvořivost
  

      -pozorně poslouchá či sleduje se zájmem literární, filmové, dramatické či hudební představení

     - svoje zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo, dokáže říci, co bylo zajímavé, co jej zaujalo

     - zajímá se o knihy, zná mnoho pohádek a příběhů, má své oblíbené hrdiny

     - zná celou řadu písní, básní a říkadel, zpívá jednoduché písně, rozlišuje a dodržuje rytmus


10.  Dítě by se mělo orientovat ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém 
životě

     - vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole), spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (ví, kde bydlí)  

     - ví, jak se má chovat (např. doma, v mateřské škole, na veřejnosti, u lékaře, v divadle, v obchodě, při setkání s cizími lidmi) 

     - má poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky v rozsahu jeho praktických zkušeností  ( orientuje se v tělesném schématu, rozlišuje různá povolání, zná názvy některých zvířat, rostlin, orientuje se v dopravních prostředcích)





myfooter Sablony2 panel banner01   kraj logo   srdce placka ovoce web
 
Copyright © 2019 Základní škola Úšovice, Mariánské Lázně, Školní náměstí 472/3, příspěvková organizace. Všechna práva vyhrazena.